Dienst administratie

(c) Beata Szparagowska

L'L biedt zijn expertise aan inzake financiële administratie met betrekking tot de sociale wetgeving voor vzw’s en feitelijke verenigingen.
Deze dienst staat open voor elke persoon of vereniging (al dan niet in residentie in L’L) die onder de Belgische wetgeving valt.

De voornaamste werklijnen op een rijtje:

1° Administratie:

Begeleiding bij de verschillende stappen van de oprichting en het beheer van een vzw of een feitelijke vereniging:

- hulp bij het invullen van documenten;

- hulp bij het opstellen van de statuten;

- bijhouden van documenten met het oog op het neerleggen ervan op de griffie van de handelsrechtbank;

- bijstand en uitleg rond het voeren van de boekhouding (ordening van aan- en verkoopdossiers, lonen, kredietnota’s, enz.).

 

2° Sociale wetgeving:

Loonbeheer en antwoorden op vragen met betrekking tot de specifieke sociale wetgeving voor kunstenaars:

- Dimona-aangiften;

- contracten van kunstenaars (brutoloon, RSZ, bedrijfsvoorheffing,...);

- loonberekening (loonfiches, C4, fiches 281.101, opgavestaat 325,...);

- DmfA-aangiften;

- aangifte van de bedrijfsvoorheffing;

- verzending van officiële documenten naar de betreffende instanties.

 

Contactpersoon: Jean-Michel Bukasa Lubüngu

T: +32 (0)2 502 26 70+32 (0)2 502 26 70

F: +32 (0)2 513 40 13

@: llgestion@llasbl.bellgestion2@llasbl.be